Cel mai lung pod maritim din lume. A costat 20 mld. $, dar este aproape nefolositor

2 min


6
6 puncte

Cel mai lung pod maritim din lume face legătura între oraşele Zhuhai, Hong-Kong şi fosta colonie portugheză, Macao.

Deşi podul este un adevărat miracol ingineresc, când vine vorba de eficienţă, lucrurile stau cu totul diferit, fiind considerat o investiţie cu totul nereuşită.

Cel mai lung pod maritim din lume

Valoarea investiţiei s-a ridicat la circa 20 de miliarde de dolari, podul fiind construit într-o perioadă de 9 ani.

Podul are o lungime de 55 de kilometri. Acesta reduce timpul de deplasare la sub 40 de minute, de la patru ore cât dura anterior o călătorie între Macao şi Hong Kong.

De asemenea, construcţia include şi un segment foarte complicat din punct de vedere tehnic. Este vorba despre un tunel submarin, între două insule artificiale, construit pentru a permite tranzitul vaselor comerciale în zonă.[sursa]

cel mai lung pod
cel mai lung pod

La construcţia podului s-au folosit 400.000 de tone de oţel. Asta înseamnă o cantitate de aproape cinci ori mai mare decât la celebrul Golden Gate din San Francisco. În plus, podul a fost construit să reziste la super-taifunuri, la vânturi puternice şi la cutremure de până la 8 grade pe scara Richter.

Autoritățile chineze spun că realizarea acestui pod este parte a unui plan de constituire a unei zone metropolitane speciale denumită Greater Bay Area. Aceasta ar încorpora 11 oraşe din zona de coastă, cu 68 de milioane de locuitori, incluzând aici şi Macao şi Hong Kong.

• CITEŞTE ŞI:  Dacii falsificau monede de argint, iar tehnica pe o foloseau este impresionantă. Tradiţia a fost dusă mai departe

Cea mai mare risipă de bani din istoria recentă

După cum spuneam şi la începutul articolului, podul reprezintă o reuşită din punct de vedere ingineresc. Dar eficienţa este extrem de redusă.

La câţiva ani de când a fost dat în folosinţă, pe cel mai mare pod maritim din lume abia dacă vezi câte o maşină trecând.

Autovehiculele înmatriculate în China continentală nu pot folosi acest pod, întrucât nu au voie să intre în Hong Kong sau Macao. De asemenea, cele înmatriculate în Macao nu se pot deplasa în China continentală sau în Hong Kong. Astfel, doar unele autovehicule care au o permisiune din partea tuturor celor trei entităţi administrative pot circula pe acest pod. Iar numărul de astfel de autovehicule este foarte redus.

Vizionaţi în materialul de mai jos o călătorie pe cel mai mare pod maritim din lume


Abonaţi-vă la newsletter folosind butonul de mai jos, pentru a primi gratuit o notificare pe email atunci când publicăm un articol nou:

Urmăriţi DespreLume.ro şi pe Google News


Ţi-a plăcut? Distribuie şi prietenilor tăi!

6
6 puncte
Otilia Anuţa
Otilia este profesor de limba română şi colaborator al site-ului DespreLume.ro. Atunci când nu este la catedră, călătoreşte, scrie sau citeşte.

Distribuie şi prietenilor tăi!

Nu ţine lucrurile interesante doar pentru tine. Şi prietenii tăi şi-ar dori să afle aceste informaţii!
Închide
Share via